Fleche Finland

Fleche Finland 2013

Fleche Finland ajetaan 25.5. – 26.5.2013. Lähtö lauantaina 25.5. klo 09.00 ja maaliin 24 h myöhemmin 26.5. klo 09.00
Maalipaikkana on Scandic Rosendahl (Tampere) -hotelli.
Fleche on 24 tuntinen randonneur tyylinen joukkueajo.

Flecheen osallistujilta peritään omakustannushinta korteista ja kirjeenvaihdosta ACP:n kanssa (esim vuoden 2012 maksu oli noin 5 euroa / osallistuja).

Hotellin palveluhintoja 2012:- Aamupalan hinta on 16 EUR klo 10:30 asti.
– Asiakassauna kustantaa 10 EUR.
Hotelli löytyy osoitteesta:
Scandic Rosendahl
Pyynikintie 13, 33230 Tampere

Summary
Fleche Finland will be on 25.5.-26.5.2013. Start is on Saturday 25.5. at 09.00, and finishing time is 24h later, 26.5. at 09.00.
Finish place this year is Hotel Scandic Rosendahl, Pyynikintie 13, 33230 Tampere.
Breakfast (16 euros) until 10:30, and sauna (10 euros) available. Table reservation with name ”Fleche” for 09.45 – 10.30.

Säännöt

Flechen säännöt perustuvat Audax Club Parisin (A.C.P.) sääntöihin ulkomaisille Flecheille.

Fleche on 24 tuntinen randonneur tyylinen, ei-kilpailullinen joukkueajo, joukkueet koostuvat 3 – 5 ajajasta. Tandem lasketaan yhdeksi ajajaksi. Ainoastaan lihasvoimalla käytettävät pyörät ovat sallittuja. Pyörien on oltava voimassaolevien lakien mukaisia.

Jokaisen ajajan on oltava vähintään 18 vuotias ajon alkamispäivänä.

Osallistujat ajavat omalla vastuullaan, liikennesääntöjä noudattaen.

Flechen järjestäjät eivät ole vastuussa mahdollisista onnettomuuksista. Valojen ja heijastavien varusteiden (esim.

heijastinliivit) käyttö on pakollista pimeään aikaan. Flechen hyväksymiseen vaaditaan vähintään kolmen ajajan ajavan reitin aikataulussa maaliin.

Joukkueen kapteenin on lähetettävä ajon järjestäjälle hyväksyttäväksi joukkueen yksityiskohtainen ajoreitti arvioituine aikatauluineen viimeistään 19.05.2013: antti.pietila@kotiportti.fi

Perinteinen fleche (”nuoli”) reitti kulkee mahdollisimman suoraan lähtöpaikasta yhteiseen kokoontumispaikkaan, mutta myös esim. suuri kaari on mahdollinen. Mitään osaa reitistä ei saa ajaa kahta kertaa samaan suuntaan. 24 tunnin aikana on ajettava vähintään 360 km. Yksikään pysähdys ei saa kestää yli kahta tuntia. Joukkueen kapteeni tilaa kortit joukkueelleen niin ikään 19.05.2013 mennessä, antti.pietila@kotiportti.fi

Jokainen joukkue ajaa yksin oman reittinsä, useampi joukkue ei saa ajaa yhdessä, ainoastaan oman joukkueen jäsenten peesaus on sallittua.

Joukkuetta reitillä seuraavat huoltoautot ovat kiellettyjä, autoista tapahtuva huolto on sallittu vain kontrollipisteillä.

Reittikortteihin vaaditaan leima, aika ja paikka lähdöstä ja jokaiselta kontrollilta. Kortin leimaus, paikan määritys ja ajettu matka kilometreissä on tehtävä lisäksi ajon 22 tunnin alussa. Tarkka aika, paikka ja leima vaaditaan korttiin tasan 24 tuntia ajon alkamisesta. Ajon kahden viimeisimmän tunnin sekä 22 ja 24 tunnin kontrollipisteiden välissä on ajettava vähintään 25 km. Mikäli maalia ei saavuteta 24 tuntiin mennessä, Flechen matkaksi tulee 24 tunnissa ajettu matka.

Ajon järjestäjä tarkistaa reittikortit tapahtuman jälkeen ja lähettää tulokset ACP:n Suomen yhteyshenkilölle. ACP:n yhteyshenkilö lähettää tulokset edelleen ACP:lle. Tuloksissa on kerrottava

– Järjestävä kerho

– Ajon päivämäärä

– Osallistujan kerho

– Flechen nimi

– Lähtöaika ja -paikka

– Ajettu matka ajon 22 ja 24 tunnilla

– Naisosallistujien määrä

Fleche ohjeita

Reitin suunnittelu: Reitin suunnittelu kannattaa tehdä ajoissa. Joukkueen on ilmoittauduttava viimeistään 19.5.2013.

Kontrollipisteinä voi käyttää esim 24h auki olevia huoltoasemia.

Reittiä suunniteltaessa tulee huomioida että reitin pituus voidaan tarkistaa esim. Google Maps ohjelmalla.

Vaikka olisit epävarma saadaanko seudultasi joukkuetta kokoon, on parempi suunnitella reitti valmiiksi ajoissa ja olla ensi alkuun kapteeni ilman joukkuetta kuin viime hetkellä joukkue ilman reittiä; joukkuetta tai kavereita voi etsiä esim. Fillari-lehden keskustelupalstalta. Todennäköisesti ainakin pääkaupunkiseudulta saadaan useampi joukkue mukaan.
Joukkueen tai ajajien etsimisessä voi käyttää myös sähköpostiryhmää audax-finland@googlegroups.com