Ruska 2021 – 15.9. viides päivä

Viidentenä päivänä sateet ovat suuremmaksi osaksi väistyneet. Lämpötila on kuitenkin pysynyt raikkaana ja varustehankintoja on taas tehty. UCI:n suuntaan ollaan oltu yhteydessä, sen verran lisäwatteja on luvassa.

Muotipoliisia ei tarvita vieläkään.

Toisaalta, vaikkei Ruska olekaan muotinäytös, on hyvä tarkistaa missä mennään.

Mysteerimies Matthias Müller on tavattu CP3 leimaamassa korttinsa. Suurella todennäköisyydellä hän ei ole ainoa tänään. Sami Martiskainen ja Juhani Saario lähestyvät vahvasti Pulmankijärveä.

Matti Koivuranta päätti innokkaiden seuraajien yllätykseksi kurvata Norjaan ja nautiskelee nyt meri-ilmastosta ennen kuin palaa kolmannelle kontrollille. Liekö jää ainoaksi ulkomaan reissuksi tässä Ruskassa?

Tekevälle sattuu

Valitettavasti viidenteen päivään on mahtunut runsaasti keskeytyksiä. Osalla kalusto on pettänyt, osalla fyysiset ongelmat ovat koituneet ylitsepääsemättömiksi. Kovan työn ovat kaikki tehneet.

Joonas Olli

Pompo Stenberg

Ville Väänänen

“Pari kuvaa eiliseltä, kepler ja kyydissä olija.

Oli vähä flätti ongelmaa yöllä ja piti ottaa kamelin paskat käyttöön. Yö kodassa ja aikaisin pyörän päälle. Pari päivää oikea polvi on ilmotellu ittestään, eikä kipugeeli pure. Niimpä. Aamuiset 50 km Kuusamoon teki selväks, että #Ruska2021 on ohi ja muutun turistiksi. On ollu ihan huikeeta ja ihan hirveetä😀🥳 Perjantaina Seurasaaressa, kun hommat lähti käyntiin @will_take_a_while eli Kolkan Mikko huikkas:AJA SITÄ PYÖRÄÄ! Se oli paras tsemppi ja vei kauas! Kilometrit 1156. Perkeleen polvi. Olisin halunnu päästä maaliin asti. Nyt suihkuun. Ja mökki,tai bussi. #ruska2021 #keplerdisc#ihamparasta”

Matti Ainaisoja ja Pasi Sauna-aho

“Ruska 2021 DNF 😢

Reissu on ollut täynnä ikimuistoisia kokemuksia itsensä haastamisesta hysteerisiin naurukohtauksiin. Hienoin asia kaikesta on ollut ystävän vankkumaton tuki ja kannattelu.

Juuri nyt olen äärimmäisen pettynyt itseeni, mutta epäonnistumisten kanssa on opittava elämään. Ei niistä kuitenkaan tarvitse tykätä.

Matkaa jatkuu kohti Muoniota omaan tahtiin ja lauantaina vietetään loppukaronkka Olostunturilla.

Ihan mielettömän mahtavaa ollut saada tsemppausta ja kannustusta!Tällä kertaa ei vaan rahkeet riittäneet.

Kiitos ❤️

#ruska2021 #pitkänmatkanpyöräily #randonnée #liianhapokastaeipysty

Jouni Reinikainen

“Omalta osaltani Ruska2021 päättyi 907km jälkeen Kajaaniin. Haastavissa keleissä ajo eteni, ajoreitille osui kohta jossa 2vrk aikana satoi kk vesimäärä. Tuultakin mukavasti matkassa mutta nämä eivät olleet syy keskeytykseen vaan jokin ongelma Si-nivelessä joka aiheuttaa senverran kipuja että katsoin parhaaksi lopettaa ajamisen ettei tulisi mahdollisesti peruttamattomia vaurioita. Ajo sinänsä on haastava ja siksi juuri mielenkiintoine. Mukava oli huomata että hankalista paikoistakin selviää!  Nyt paikat kuntoon ja ensivuonna uudelleen. Kartan reitti ei ole ihan tarkka mistä ajoin mutta suurinpiirtein kuitenkin. Pyöräkin reissussa vähän rähjääntyi. “

Toivottavasti huomenna kuluu runsaasti leimasinmustetta kolmannella kontrollilla.

Loppukevennykseksi Petri Rinteen teos

Pedro  (Cap#20)