Fleche 2023

27.5.2023 - 28.5.2023 kello 09:00

Fleche ajetaan Jyväskylään, yhteisenä maalipaikkana on Hotelli Scandic

Säännöt

Flechen säännöt perustuvat Audax Club Parisin (A.C.P.) sääntöihin ulkomaisille Flecheille.

Fleche on 24 tuntinen randonneur tyylinen, ei-kilpailullinen joukkueajo, joukkueet koostuvat 3 – 5 ajajasta. Tandem lasketaan yhdeksi ajajaksi. Ainoastaan lihasvoimalla käytettävät pyörät ovat sallittuja. Pyörien on oltava voimassaolevien lakien mukaisia.

Jokaisen ajajan on oltava vähintään 18 vuotias ajon alkamispäivänä.

Osallistujat ajavat omalla vastuullaan, liikennesääntöjä noudattaen.

Flechen järjestäjät eivät ole vastuussa mahdollisista onnettomuuksista. Valojen ja heijastavien varusteiden (esim.

heijastinliivit) käyttö on pakollista pimeään aikaan. Flechen hyväksymiseen vaaditaan vähintään kolmen ajajan ajavan reitin aikataulussa maaliin.

Joukkueen kapteenin on lähetettävä ajon järjestäjälle hyväksyttäväksi joukkueen yksityiskohtainen ajoreitti arvioituine aikatauluineen viimeistään 20.05.2023: anttpietila@gmail.com

Perinteinen fleche (”nuoli”) reitti kulkee mahdollisimman suoraan lähtöpaikasta yhteiseen kokoontumispaikkaan, mutta myös esim. suuri kaari on mahdollinen. Mitään osaa reitistä ei saa ajaa kahta kertaa samaan suuntaan. 24 tunnin aikana on ajettava vähintään 360 km. Yksikään pysähdys ei saa kestää yli kahta tuntia.

Jokainen joukkue ajaa yksin oman reittinsä, useampi joukkue ei saa ajaa yhdessä, ainoastaan oman joukkueen jäsenten peesaus on sallittua.

Joukkuetta reitillä seuraavat huoltoautot ovat kiellettyjä, autoista tapahtuva huolto on sallittu vain kontrollipisteillä.

Reittikortteihin vaaditaan leima, aika ja paikka lähdöstä ja jokaiselta kontrollilta. Kortin leimaus, paikan määritys ja ajettu matka kilometreissä on tehtävä lisäksi ajon 22 tunnin alussa. Tarkka aika, paikka ja leima vaaditaan korttiin tasan 24 tuntia ajon alkamisesta. Ajon kahden viimeisimmän tunnin sekä 22 ja 24 tunnin kontrollipisteiden välissä on ajettava vähintään 25 km. Mikäli maalia ei saavuteta 24 tuntiin mennessä, Flechen matkaksi tulee 24 tunnissa ajettu matka.

Ajon järjestäjä tarkistaa reittikortit tapahtuman jälkeen ja lähettää tulokset ACP:n Suomen yhteyshenkilölle. ACP:n yhteyshenkilö lähettää tulokset edelleen ACP:lle. Tuloksissa on kerrottava

– Järjestävä kerho

– Ajon päivämäärä