Ruska 2020 – 18.9. Perillä jo toistakymmentä

Vuoreijaan on eilisen jälkeen päässyt perille kolme seuraavaa ja seitsemän seuraavaa, Stefan, Matti, Mikko, Taneli ja juuri hetki sitten myös Arto, Walto ja Iida, osa ehkä avoimella rannikolla jopa näköetäisyydellä toisistaan, mutta tapahtuman hengessä yksin edeten. Iida on ensimmäinen Ruskan ajanut nainen.

Sää loppusuoralla näyttää olevan märkä ja paikoitellen myötätuulinen. Huomenna tuuli kääntyy pohjoisen puolelle, joten silloin saapuville viimeiset kilometrit ovat pidempiä. Pahin myrsky ohitti tietääksemme Ruskalaiset etelän kautta ja pohjoisen aukeilla ei kaatuvat puut ole suuri murhe.

Seikkailua on silti varmasti riittänyt. Tässä lisää kuvia tien päältä alkuviikolta Kolin ja Sallan väliltä:

Vuoreijassa ruoka ja lepo maistuu, tarinoita kerrotaan ja seuraavia maaliin saapuvia kokoonnutaan ottamaan vastaan, kertoo Sami Martiskainen paikan päältä. Eilinen sää oli kuulemma jopa kesäinen, tänään on tuullut kovempaa ja satanut. Aikaa on käytettävissä vielä reilu vuorokausi, huomenna on oltava perillä, jotta ehtii tapahtuman aikarajaan.

Maalipaikan tunnelmia voi fiilistellä myös  vaikka Googlen Streetviewstä, https://goo.gl/maps/1XAhouE6ggE4HmYa8