Ruska 2020 -Tilannekatsaus 14.9.

Vuorokausi on taas vierähtänyt, yö nukuttu, sängystä raahauduttu ylös etätyöviikkoa käynnistelemään, mutta liikkua ei ole vielä täytynyt kuin jääkaapille einestä kaivelemaan. Samaan aikaan sankarimme Ruskassa ovat taittaneet matkaa taas kymmeniä tai satoja kilometrejä, pysähtyen vain kun täytyy.

Eiliseen katsaukseen täydennyksenä, Kimmo Rasinperä keskeytti lauantaina välinerikon johdosta, vaihtaja väännyttyä rengasta vaihtaessa. Tänään myös Okko Sirvio kääntyi kotia kohti.

Etenemistä voi seurata myös tästä taulukosta, johon kirjataan kontrollien ohittamisajat ja status, onko edelleen mukana tai jo perillä: http://www.kolumbus.fi/harma/ruska2020.html

Twitteriin ajajia on bongattu myös kelikameroista, sikäli kun joku sattuu ohittamaan sellaisen kuvanottohetkellä.

Useimmat ovat jo ehtineet ohittaa toisen kontrollin kolilla, vaadittuine reitteineen. Tiestä voi olla montaa mieltä ja maisemat nähdä eri tavoin.

Vauhdikkaimmat ovat ehtineet jo poronhoitoalueelle.

Merkillepantavaa on myös, että kaksi osallistujaa, Mäkipää ja Lupari, on valinnut muista poikkeavan reitin Pielisen itäpuolella. Valinta ei välttämättä ole nopein tai helpoin, pienemmillä teillä ja harvemmilla palveluilla, mutta koettavaa varmasti riittää.

Sääennuste povaa poutaa ja kohtuullista länsituulta.

Tarkkailijamme on odottamassa Lokan tekojärvellä, kolmannella kontrollilla, joten odotettavissa on kuvia ajajista kun sinne ehtivät.

Onnea matkaan ja seuraavan aterian löytämiseen!