Ruska-pyöräily Turusta Kilpisjärvelle 2018 – Mediatiedote

(14.9.2018, vapaa julkaistavaksi)

Perjantaina 14.9. auringonlaskun aikaan alkaa Turusta järjestyksessä toinen Ruska-pyöräily. 25 pyöräiijää ajaa omatoimisesti itse suunnitelemaansa reittiä Suomen halki kolmen rastin, Kuoleman, Sallan ja Esrangen, kautta Kilpisjärvelle. Kello käy koko ajan ja maalissa pitää olla viimeistään keskiyöllä lauantaina 22.9. Reittivalinnoista riippuen päivämatkaa kertyy vähintään 250 kilometriä ja yhteensä noin 2000 km

Omatoimisesti ajaminen tarkoittaa, että kaikki ulkopuolinen apu on kielletty, mutta kaupallisesti kaikille saatavilla olevat palvelut on sallittu. Lyhyesti tämä tarkoittaa, että kaupassa ja hotellissa käynti on sallittu, mutta reitille tuodut eväät tai kaverin mökillä yöpyminen kielletty. Myös suunnistus ja pyörän huolto tapahtuman aikana tehdään itse eikä apua saa pyytää esimerkiksi soittamalla kotiin tai pyytämällä sitä somessa.

Ruskaa voi seurata https://www.randonneurs.fi/ruska-2018/ sivulla olevalla pyöräilijöiden kännyköiden sijantiin perustuvalla live-seurannalla, ajajien some-päivityksistä ja tunnisteella #ruska2018.

Mikko Mäkipää 0505822386 (saatan olla pyöräilemässä, kun soitat)