Mediatiedote: Transcontinental race pyöräily Belgiasta Istanbuliin

Tiedote (14.7.2015), vapaa julkaistavaksi

Transcontinental race 2015

Belgian Geraardsbergenistä Istanbuliin pyöräiltävä Transcontinental race alkaa keskiyöllä kello 0:00 lauantaina 24.7.2015. Matkaan lähtee noin 180 yksin ajavaa ja 20 paria. Kaikki ajavat itse tekemäänsä reittiä ja matkan aikana saa käyttää vain yleisesti saatavilla olevia palveluita kuten kauppoja ja hotelleja. Kaikki itse järjestetty huolto on kielletty. Pyöräilijät ajavat kilpaa sekä toisiaan että kelloa vastaan. Maalissa Rumeli Hisarin linnoituksessa Bosporinsalmen rannalla pitää olla viimeistään 14 päivää ja 22 tuntia lähdön jälkeen keskiyöllä lauantaina 8.8.2015

Matka on lyhimmillään yli 4000 kilometriä eli vähintään noin 300 kilometriä päivässä. Nopeimmat tulevat olemaan maalissa noin kymmenen päivää lähdön jälkeen.

Reitin tulee kulkea neljän kontrollipisteen kautta. Ensimmäinen kontrolli on Mont Ventoux Provencessa Ranskassa. Toinen on Strada dell’Assietta Italian Alpeilla. Kolmas on Vukovar Kroatian ja Serbian rajalla. Neljäs on Montenegrossa Kotorinlahden rannalla olevan Mont Lovcen vuoren huipulla.

Yleisö voi seurata tapahtumaa osoitteessa www.transcontinentalrace.com. Pyöräilijöillä on mukana seurantalaitteet, jotka päivittävät tilanteen verkkoon reaaliajassa. Päivittäiset raportit tapahtuman etenemisestä osoitteessa www.poljento.com.

Mukana on yksi suomalainen ajaja. Mikko Mäkipää, Helsinki (@mkpaa)

Lisätietoja Mikko Mäkipää / 0505822386