Ruska-pyöräily Seurasaaren rakennusten alkuperäisille paikoille / mediatiedote

(6.9.2021 vapaa julkaistavaksi)

Perjantaina 10.9.2021 auringon laskiessa kello 20:00 alkaa Helsingistä viides Ruska-pyöräily. Vuoden 2021 matka alkaa Seurasaaresta Antin talolta ja kiertää yhteensä kuuden ulkomuseoon siirretyn rakennuksen alkuperäiselle paikalle. Vierailtavat paikat ovat Karunan kirkko Sauvossa, tuulimylly Oripäässä, Antin talo Säkylässä, Hallan talo Hyrynsalmella, Aikion heinätupa Utsjoella ja maalina on vilja-aitta Muoniossa.

Ruskan reitin pituus on yli 2100 km ja sen ajamiseen on aikaa kahdeksan päivää ja neljä tuntia eli maalissa pitää olla lauantaina 18.9. keskiyöllä. Päivämatka on minimissään noin 270 km ja lyhyitä ennalta määrättyjä osuuksia lukuun ottamatta osallistujat suunnittelevat itse omat reittinsä. Kello käy koko tapahtuman ajan ja osallistujat saavat käyttää vain kaikille yhtäläisesti saatavilla olevia palveluja, kuten kauppoja ja hotelleja. Kaikki erikseen järjestetty huolto on kielletty ja osallistujat eivät saa auttaa toisiaan, pois lukien parina tapahtumaan ilmoittautuneet.

Mukaan on ilmoittautunut yli 40 pyöräilijää. Heitä voi seurata sekä kartalla että sosiaalisessa mediassa tunnisteella #ruska2021. Tarkemmat tiedot osoitteessa https://www.randonneurs.fi/ruska-ride-across-finland-2021/

Lisätietoja:

Mikko Mäkipää 0505822386 (saatan olla pyöräilemässä, kun soitat)