Ruska 2022 – Perjantai

Toiseksi viimeiseen päivään tullessa moni ajaja jätti yöunet lyhyiksi tai kokonaan pois. Aikataulun optimointi viimeisille pakollisille pisteille piti osallistujat kiireisinä. Väsymys alkaa painamaan sateisessa Norjassa. Toisaalta maali jo hieman pilkistää siellä edessä päin.

Ruskassa jaetaan ajajille järjestysnumero kun ensimmäisen kerran tulee hyväksytysti maaliin. Pekka Tahkolasta leivottiin siten iltapäivällä numero 55*. Onnea! Erittäin hieno suoritus. (*ehdollinen, M. Mäkipää vahvistaa suoritukset myöhemmin)

Riku Puustinen saapui nyt neljännen kerran Ruskan maaliin. Melkoinen suora!

Aiemmat suorittajat löytyvät Ruska-matrikkelista

Valitettavasti Arto Sundstöm joutui tänään jättämään leikin kesken. Kaikki aiemmat Ruskat maaliin ajanut veteraani joutui antautumaan niskan toimimattomuuden edessä. Ainoastaan itse reittimestari Mikko Mäkipää on hänen lisäkseen ajanut kaikki Ruskat maaliin.

Mutta niinkin kokenut kammenpyörittäjä kun Mäkipää onkin niin myös hänelle sattuu pikku virheitä.

Tämän vuoden Ruska on osoittautunut erittäin raskaaksi, reitin pituus, loppuosan kostea keli ja haastavat rastitpisteet koettelevat. Kaikesta huolimatta tunnelissa laulattaa ja tunnelma pysyy katossa. Kohta meillä on kasassa koko Ruskabändi!

Seurantasivu on ollut kovilla kun seuraajat kotisohviltaan päivittävät sivua. Onneksi kovaa keskustelua on voinut käydä Twitterissä missä aihetunniste #ruska2022 on saatu nostettua Suomessa trendaavien listalle.

Yöllä saatamme nähdä vielä lisää maaliintulijoita.

Keskeyttäneet

Juha Hänninen