2013 Fleche Finland ajettu

25.-26.5. ajettuun Fleche Finlandiin osallistui 4 joukkuetta. Joukkueet lähtivät Helsingistä, Espoosta, Kuopiosta ja Imatralta päätyen lopulta Tampereelle hotelli Rosendahliin sunnuntaiaamuna kello 9.

300 km Helsinki

300 km Brevet la 4.5.2013, lähtö 08.00 Helsinki Shell Pukinmäki.

Reitti: Helsinki Pukinmäki – Nikkilä – Askola – Orimattila (Control) – Nastola – Vierumäki – Nastola – Myrskylä – Porvoo (Control) – Helsinki.

Hki – Vierumäki osuus: http://www.gpsies.com/map.do?fileId=sttqpaiddpfvmndj

Vierumäki – Porvoo – Helsinki: http://www.gpsies.com/map.do?fileId=ilwuczokkzxszswp

Osallistuminen: Omilla korteilla 0 euroa, kortti järjestältä: 1 euro. Jos tarvitset kortin, ilmoittaudu antti.pietila ät kotiportti.fi

300 km Oulun eteläpuoli

Hinta 0eur, omat kortit

Ilmoittautuminen pari minuuttia ennen lähtöä lähdössä

Reitti

Lähtö 4.5. Haapalehdon shell, Oulu klo 630.

kortteja voinee löytyä kun ilmoitat tarpeen etukäteen Fillari-foorumilla yv:nä Hebe:lel

Oulu, Haapalehdon shell -> Kylmälänkylän -> Kestilä -> Haapavesi (lounas) -> Oulainen -> Paavola -> Oulu

Valo ja heijastinliivi mukaan, ei ole viellä kesä!

 

13.4.2013 200km Oulu

Oulusta olisi tyrkyllä B200-lähtö päivämäärällä la 13.4.2013 klo 07.30. Lähtöpaikkana Haapalehdon Shell.

Reittisuunnitelma karkeasti on se, että Shelliltä suunnataan Joutsentien kautta tielle 847 ja siitä sitten Limingan kautta Paavolaan, Paavolasta Siikajokivartta Siikajoelle, Lumijoen kautta takaisin Liminkaan ja Lännentien kautta Ala-Temmekselle, Tyrnävälle ja käydään hakemassa yksi leima Muhokselta ja palaillaan lopuksi Oulun suuntaan niin, että oikaistaan Laukan sillalta pohjoispuolelle ja siitä sitten Haapalehtoon. Googlemapsissa ”väärinpäin”: http://goo.gl/maps/V32NT

HUOM! SÄÄVARAUS! Jos tiet ovat ajokelvottomassa kunnossa tai taivaalta tupruttaa räntää tai myrskytuulet puhaltavat, siirretään lähtö varapäivälle. Varapäivinä su 14.4.2013 ja su 21.4.2013. Kellonaika sama. Lähdön toteutuminen ratkeaa edellisenä päivänä viimeistään klo 16 mennessä ja päivitän infon Fillarifoorumille ”Suomen brevetit 2013”-ketjuun, tälle palstalle sekä henkilökohtaisella viestillä kaikkien niiden osalta, jotka ovat ilmoittaneet (yhteystiedot alla) lähtevänsä mukaan ja joiden yhteystiedot minulla ovat.

Kortteja on niitä tarvitseville. Sähköpostiin junnu.kangas(at)iki.fi kannattaa laittaa mailia tai privaviestiä tämän palstan kautta, jos tietää tarvitsevansa korttia, niin osaan varata mukaan riittävän määrän kortteja. Kortista joutuu pulittamaan 1e/kpl. Lisäksi tänä vuonna on otettu käyttöön kausimaksu 10e, joka brevettejä ajavan pitää maksaa kertaluontoisesti. Sen voi maksaa etukäteen Paavo Nurmiselle tai minulle lähtöpaikalla. Käteistä kiitos, maksukortit eivät käy.

Jos joku kysymys askarruttaa, osoitteesta junnu.kangas(at)iki.fi saa lisäinfoa.

Tervetuloa mukaan!

Fleche Finland

Fleche Finland 2013

Fleche Finland ajetaan 25.5. – 26.5.2013. Lähtö lauantaina 25.5. klo 09.00 ja maaliin 24 h myöhemmin 26.5. klo 09.00
Maalipaikkana on Scandic Rosendahl (Tampere) -hotelli.
Fleche on 24 tuntinen randonneur tyylinen joukkueajo.

Flecheen osallistujilta peritään omakustannushinta korteista ja kirjeenvaihdosta ACP:n kanssa (esim vuoden 2012 maksu oli noin 5 euroa / osallistuja).

Vuoden 2013 osallistumisohjeet päivitetty

Osallistumiseen tulee pieniä muutoksia alkavalle kaudelle.

ACP-breveteille osallistumiseen on kiinteä 10 euron kausimaksu riippumatta siitä miten monta tai missä brevettejä ajaa. Aiemmin hinta oli 6-11 euroa, joka sisälsi myös kortit.

Yleisillä breveteillä (kalenterissa olevat) järjestäjä hankkii osallistujille kortit ja tielistat. Lisäksi kausimaksun voi maksaa järjestäjän kautta. Kausimaksu pitää maksaa ennen ensimmäistä brevettiä. Ilmoittautumisohjeet sekä korttien ja tielistojen hinta ovat brevettikohtaisia ja selviävät kalenterista tapahtuman sivulta.

Muuten osallistuminen toimiii kuten aiemminkin, jos ajat brevettejä yksin tai kaveriporukalla. Brevet-kortteja saa tilattua yhden euron kappalehintaan haluamansa määrän.

Näin osallistut” -sivu on päivitetty uusien ohjeiden mukaiseksi.

200 km Helsinki 6.4.2013 — peruutettu

200 km Brevet Helsinki (Malmi/Pukinmäki) – Artjärvi – Helsinki.

6.4. suunniteltu 200 km brevetti Helsingistä peruutettu talvisen sään ja sääennusteen vuoksi.

Päivä: 6.4.2013 (Säävaraus; jäisille tai lumisille teille ei lähdetä ajamaan)

Lähtö: 09.00 Shell Pukinmäki Ratavallintie 1 00720 Helsinki

http://goo.gl/maps/fSgXv

Reitti: Hki Malmi – Sipoo kk – Monninkylä – Askola – Myrskylä – Porlammi – Artjärvi (kontrolli) – Myrskylä – Askola – Monninkylä – Sipoo kk – Hki Malmi. Melkein sama reitti kuin aikaisempina vuosina, lähtö/maalipaikka vaihtunut! Tarkempi reittiohje lähempänä tapahtumaa.

Ilmoittautuminen: 2013 brevetti käytäntöjen mukaan, lisäinfoa kun säännöt ja maksut on selvät.

Näin järjestän brevetin omalla seudulla

Jos et ole aiemmin ajanut brevettejä tutustu ensin yleisiin osallistumisohjeisiin.

Järjestäjät voivat tilata brevet-kortteja tällä lomakkella.

Pyörälenkki muuttuu brevetiksi seuraavin ohjein

  • Brevetti alkaa viimeistään ACP kalenteriin merkittynä (deadline) päivänä
  • Brevetillä on lähtöpaikka ja -aika sekä reitti
  • Osallistujille on tielista ja/tai gps-jälki, jota seuraamalla reitin voi ajaa
  • Osallistujilla on brevet-kortit

Brevetti alkaa viimeistään ACP kalenteriin merkittynä päivänä

Breveteillä noudatetaan ACP:n sääntöjä ja kalenteria.

Brevetillä on lähtöpaikka ja -aika sekä reitti

Osallistujat ehtivät varautua tapahtumaan, kun lähtöaika ja -paikka ovat ajoissa nähtävillä. Myös brevetin reitti kontrolleineen on hyvä ilmoittaa heti, kun se on tiedossa.

Osallistujille on tielista tai gps-jälki, jota seuraamalla reitin voi ajaa

Yhteislenkin ja brevetin ero on, että brevetistä pitää tarvittaessa selvitä alusta loppuun omatoimisesti. Reitin pitää olla osallistujien tiedossa etukäteen. Kannattaa laittaa reitti saataville navigaattoriin sopivassa muodossa. Lisäksi osallistujille tulisi olla tielista tai kartta, koska kaikki eivät edelleenkään käytä navigaattoria. Reitti kannattaa suunnitella mahdollisimman helposti seurattavaksi. Näin säästyy sekä omaa vaivaa että osallistujien on helpompi pysyä reitillä. Kohderyhmän voi huomioida reittiä suunnitellessa. Jos reitillä on kaikille varmasti tuttuja osuuksia niin niitä ei tarvitse opastaa tarkasti. Jos taas joillakin osallistujilla ei ole minkäänlaista paikallistuntemusta niin se pitää huomioida reittiä ja tielistaa tehdessä.

Kontrollien palvelut on hyvä mainita. Kontrollille saavuttaessa on hyvä tietää onko siellä esimerkiksi ravintola tai kauppa sekä tietysti paikan aukioloajat.

Esimerkki tielistasta.

Osallistujilla on brevet-kortit

Ilmoita etukäteen hankitko järjestäjänä kortit vai pitääkö osallistujilla olla omat. Helpointa on, kun tilaat tarpeeksi brevet-kortteja etukäteen. Saat kortit postitse viikon kuluessa.

Kerro etukäteen palautetaanko kortit itse vai kootusti. Helpointa on palauttaa kortit kootusti. Etsi sellainen viimeinen kontrollit, että osallistujat voivat jättää sinne korttinsa. Vaihtoehtoisesti voi järjestää jonkun henkilön päivystämään maalipaikalle.

Muita voi houkutella mukaan markkinoimalla tapahtumaa

Brevettejä mainostetaan tällä hetkellä seuraavissa paikoissa:

Fillarifoorumi

Parhaiten pyöräilyn harrastajia näyttäisi tällä hetkellä tavoittavan Fillarifoorumin kautta. Aloittamalla uuden keskustelun tavoittaa myös uusia harrastajia ja Suomen brevetit 20xx ketjusta nykyisiä.

Randonneurs.fi

Olet jo täällä. Brevettejä varten on kalenteri, jossa kaikki oleellinen tapahtumaan liittyvä kerrotaan. Tunnuksia ja tarkempia ohjeita saa sähköpostitse randonneursfi@gmail.com . Fillarifoorumin tapahtumamainokset kannattaa linkittää tänne, että ei tarvitse kirjoittaa asioita kahteen kertaan ja mahdolliset korjaukset tarvitsee tehdä vain yhteen paikkaan.

Facebook

Facebookin kautta tavoittaa myös sellaisia, jotka eivät välttämättä seuraa muita kanavia aktiivisesti.

Twitter

Twitterin kautta tavoittaa kohtalaisesti harrastajia. Sekä Twitterissä että Facebookissa tavoittaa sellaisia pyöräilijöitä, jotka eivät välttämättä ole aiemmin kuulleet breveteistä.

Muut mediat eivät ole tavoittaneet merkittävää määrää vierailuja sivuille, mutta paikallinen markkinointi ja potentiaalisille harrastajille puhuminen ovat hyvä keino saada lisää lähtijöitä.

Muita huomioita

  • Pidemmillä breveteillä kannattaa olla mahdollisuus bag dropiin ja nukkumiseen
  • Kannattaa ilmoittaa etukäteen, etenkin pienille, kontrollipaikoille osallistujamäärä ja ohjeet kortin täyttämiseen
  • Muista huomioida osallistujien erilaiset ajonopeudet kontrollien aukioloja ja etäisyyksiä miettiessä (ei yli 100 km ilman huoltomahdollisuuksia)
  • Kerro paikallislehdille tai muille medioille breveteistä, jos haluat niille lisää huomiota, ja lähtijöitä seuraaville breveteillesi

Jos ohjetta pitäisi korjata tai täsmentää niin laita palautetta